
2014, година III, брой 3 (11)
ЕСТЕТИКА – КЛИНИКА И ЛАБОРАТОРИЯ – стр. 6
Дигитален дизайн на усмивката. Средство за планиране на терапия и комуникация в естетичната дентална медицина – Christian Coachman, Marcelo Calamita
РЕЗЮМЕТЕКСТ (pdf)
Авторите представят „Дигиталния дизайн на усмивката” като средство за планиране на терапия и възможност за комуникация. Той служи за ориентир на лечебния екип през цялото време на възстановителното лечение, прави разбираеми естетичните недостатъци и дефицити както за екипа, така и за пациента и подобрява удовлетвореността на пациента от резултата на лечението. С помощта на екстра- и интраорално направени дигитални фотоснимки, диагностичното визуализиране се поставя на широка основа чрез референтни линии и други форми. По този начин ограниченията, рисковите фактори и естетичните критерии при отделните клинични случаи могат да бъдат анализирани по-добре.
ЕСТЕТИКА – КЛИНИКА И ЛАБОРАТОРИЯ – стр. 18
Анатомия на усмивката – Dr. Galip Gurel
РЕЗЮМЕТЕКСТ (pdf)
Днес наборът от правила в естетичната дентална медицина има огромно значение, тъй като пациентите имат високи изисквания на които зъболекарите трябва да отговорят. Необходимо е математическите принципи, които се използват в клиниките и зъботехническите лаборатории, да се превърнат в едно цяло. Всяка протетична работа трябва да е оформена и съобразена със специалните нужди и особености на отделния индивид, като това особено силно важи за конструкциите в областта на фронта. Статията прави преглед на възможностите, чрез които лекарят по дентална медицина може да сътвори желаната от пациента усмивка и е обобщение на втора глава „Анатомия на усмивката” от книгата „Керамичните фасети – наука и изкуство” на Galip Gurel, (The Science and Art of Porcelain Laminate Veneers) издадена от Quintessenz през 2003 г.
ИМПЛАНТОЛОГИЯ – стр. 31
Поставяне на имплантати в областта на фронта, съобразено с изискванията за естетика. Фактори за успех и рискове – Arndt Happe, Gerd Kоrner
РЕЗЮМЕТЕКСТ (pdf)
Естетиката е един от най-важните критерии при оценката за успеха на имплантатни възстановявания. Предлагани са различни признаци за извършване на обективна оценка. Към описаните в литературата фактори за успех и риск, освен индивидуалните анатомични особености, спадат и биологичните принципи, феномените, свързани с дадена система, хирургичните техники и възстановителните материали.
ПАРОДОНТОЛОГИЯ – стр. 45
Лечение на перфорации на корена с компомер, гингивална присадка и коронарно преместено ламбо – Stefan Kirchmayr, Mark Thomas Sebastian
РЕЗЮМЕТЕКСТ (pdf)
Ятрогенните и патологичните перфорации в средната и коронарната трета на корена водят до възпаление и разрушаване на пародонталните влакна, което може да доведе до резорбция на костта, образуване на пародонтални джобове и гингивални рецесии. Рецесиите се покриват успешно с деепителизирани гингивални присадки и субепителни съединително-тъканни присадки. Хистологичните изследвания при хора показват, че покриването на корена със съединително-тъканна присадка, поставена над възстановяване от компомер, води до образуването на дълъг свързващ епител. Субгингивалните ятрогенни перфорации на корена успешно се възстановяват чрез обтурации от компомер, деепителизирани гингивални присадки, както и с коронарно преместено ламбо. Представени са два клинични случая, при които е приложена възстановително-пародонтална концепция за постигането на биологичните и естетичните цели.
ДЕНТАЛНА ФОТОГРАФИЯ – стр. 54
Основни фотографски техники и обработване на снимки. Интраорална фотография – част III – Wolfgang Bengel
РЕЗЮМЕТЕКСТ (pdf)
Интраоралната фотография е част от денталната фотография и е ориентирана към постигане на оптимално възпроизвеждане на обекта.Продължение от броеве 1/2014 и 2/2014.
ЗЪБОТЕХНИЧЕСКА ЛАБОРАТОРИЯ – стр. 60
Инверсна техника за нанасяне – Dr. Vincenzo Musella, mdt
РЕЗЮМЕТЕКСТ (pdf)
Авторът представя разработената от него т.нар. инверсна техника за нанасяне на композити. При нея възстановяването не се конструира по обичайния директен адитивен начин, а се прави на базата на прецизен моделаж точно по обратния начин, т.е. инверсно.
Настоящата статия разглежда тази техника стъпка по стъпка.
You need to be logged in to view the rest of the content. Please
Log In. Not a Member?
Join Us